Avalon marketing - logo

Založte si svůj firemní YouTube kanál!

29. 1. 2021
Avatar - Radim Klimek
3-6 min
Radim Klimek

V tomto článku vám sdělíme podrobný návod založení firemního kanálu na YouTube. Probereme, proč je důležité ho v dnešní době mít a jaké benefity by do vaší firmy mohl přinést. V návaznosti na tento článek neváhejte přečíst i článek o správném nastavení firemního YouTube kanálu.

Proč je pro vás firemní profil na YouTube důležitý?

Vlastnit firemní profil na YouTube je v dnešní době velmi důležité. Čím dál tím více lidí tráví svůj čas v online prostředí a YouTube je jednou z těch nejvíce navštěvovaných platforem na internetu. Právě proto byste měli YouTube využít pro získání co nejvíce zákazníků. Videa prezentující vaší firmu, váš produktu nebo službu můžou mít velký dosah a úspěšnost. Co je ale ještě důležitější než profil vlastnit je jej správně nastavit, optimalizovat a dodávat pravidelný obsah pro vaše diváky a potenciální zákazníky. Tohle téma je natolik obsáhlé, že jsme se rozhodli pro vás vytvořit celkem 3 články o YouTube marketingu. Čtěte dále zde:

Co je důležité vědět před založením?

Na YouTube si můžete založit 2 druhy profilu. Máte na výběr mezi osobním účtem a účtem značky (firmy). Za účelem založení firemního profilu vám doporučujeme zvolit založení účtu značky. Účet značky má totiž oproti účtu osobním několik výhod. Hlavní výhodou je možnost zvolit si jakkoli dlouhý název vašeho profilu. Osobní účet povoluje pouze dvouslovný název. Také si u účtu značky můžete nastavit tzv ’’manažery‚‚. Manažerem můžete nastavit někoho, koho chcete, aby se vám o profil ve firmě staral. Manažer má přístup pouze k samotnému profilu. Tím se vyhnete nepříjemnostem se sdíleným Google účtem. Manažerům můžete nastavit celkem 3 pravomoce. Možnosti jsou vlastník, správce a správce komunikace. Vlastník má stejná práva jako původní zakladatel profilu a není nijak omezován. Správce může videa optimalizovat, upravovat a publikovat je. Má také přístup ke komentářům a může tak s diváky komunikovat. Správce komunikace má přístup pouze ke komentářům konálu a jeho hlavní úkol je komunikace s diváky.

Jak firemní profil na YouTube vytvořit? 

Pro vytvoření firemního profilu je nutné vlastnit Google účet nebo si jej založit. Dále je třeba se rozhodnout, zdali chcete založit zcela nový youtube kanál, nebo přidat nový kanál k vašemu stávajícímu účtu. Rozebereme si teď obě dvě možnosti:

Založení nového google účtu a nového YouTube kanálu

Poté, co si založíte nový Google účet, přejděte na hlavní stránku YouTube. Zde rozklikněte v pravém horním rohu ikonku avatara. Následně se vám ukáže nabídka možností. Vyberte možnost můj kanál (my channel). Tímto krokem vás YouTube přesměruje na váš profil. Zde vám dá YouTube na výběr mezi osobním účtem a účtem značkou. Poté si už jen zvolíte název profilu a máte jej vytvořený.

Fotka - Avatar YouTube kanálu
Avatar na YouTube (Google účet)

Vytvoření nového kanálu na vašem aktuálním google účtu

V tomto případě opět začínáme na hlavní stránce YouTube. Tentokrát ale rozkliknete lištu v levém horním rohu a zvolíte „nastavení“ (settings). Zde následně v kolonce „váš kanál YouTube“‚ klikněte na odkaz „vytvořit nový kanál“. A stejně jako u předchozí možnosti vás YouTube odkáže na výběr jména vašeho nového profilu.

Fotka - Vytvoření YouTube kanálu
Vytvoření YouTube kanálu
Fotka - Nastavení YouTube kanálu
Nastavení YouTube kanálu

Co dál?

Tímto máte hotovo. Úspěšně jste vytvořili svůj firemní kanál na YouTube. Nyní vám už nezbývá nic jiného než začít nahrávat videa. Bohužel jen to vám úspěch nezaručí. Je také velmi důležité firemní účet správně nastavit a taktéž i nahraná videa správně optimalizovat. Jedině tak se budou zobrazovat ve vyhledávačích a přinesou vám více zákazníků. Doporučujeme vám si přečíst i naše další články, které se týkají nastavení firemního YouTube profilu a správné optimalizace vašich YouTube videí.

Přečtěte si 
další články

Inspirujte se a učte se od našich expertů. Čtěte náš blog! Máte jedinečnou možnost dozvědět se něco nového a užitečného pro vaše podnikání.
Zpět na blog

Jsme Avalon Marketing

Avalon Marketing je agentura poskytující komplexní marketingové služby, které jsou dostupné opravdu každému, kdo chce otevřít nové možnosti pro svoje podnikání a také jej zviditelnit. Zároveň věříme, že osobní přístup a servis stojí na počátku každé úspěšné spolupráce, z toho důvodu chceme své klienty nejen propagovat, ale také blíže poznat.
Zaujali jsme vás a chcete zjistit, co všechno pro vás můžeme udělat? Potom nás neváhejte kontaktovat, jsme vám neustále k dispozici.

Kontakty

Potřebujete s něčím pomoci, máte zájem o naše služby nebo se chcete jen na něco zeptat?
Napište nám email
Zavolejte nám