Založte si svůj firemní YouTube kanál!
V tomto článku vám sdělíme podrobný návod založení firemního kanálu na YouTube. Probereme, proč je důležité ho v dnešní době mít a jaké benefity by do vaší firmy mohl přinést. V návaznosti na tento článek neváhejte přečíst i článek o správném nastavení firemního YouTube kanálu.
Obsah článku
Proč je pro vás firemní profil na YouTube důležitý?
Vlastnit firemní profil na YouTube je v dnešní době velmi důležité. Čím dál tím více lidí tráví svůj čas v online prostředí a YouTube je jednou z těch nejvíce navštěvovaných platforem na internetu. Právě proto byste měli YouTube využít pro získání co nejvíce zákazníků. Videa prezentující vaší firmu, váš produktu nebo službu můžou mít velký dosah a úspěšnost. Co je ale ještě důležitější než profil vlastnit je jej správně nastavit, optimalizovat a dodávat pravidelný obsah pro vaše diváky a potenciální zákazníky. Tohle téma je natolik obsáhlé, že jsme se rozhodli pro vás vytvořit celkem 3 články o YouTube marketingu. Čtěte dále zde:
Co je důležité vědět před založením?
Na YouTube si můžete založit 2 druhy profilu. Máte na výběr mezi osobním účtem a účtem značky (firmy). Za účelem založení firemního profilu vám doporučujeme zvolit založení účtu značky. Účet značky má totiž oproti účtu osobním několik výhod. Hlavní výhodou je možnost zvolit si jakkoli dlouhý název vašeho profilu. Osobní účet povoluje pouze dvouslovný název. Také si u účtu značky můžete nastavit tzv ’’manažery‚‚. Manažerem můžete nastavit někoho, koho chcete, aby se vám o profil ve firmě staral. Manažer má přístup pouze k samotnému profilu. Tím se vyhnete nepříjemnostem se sdíleným Google účtem. Manažerům můžete nastavit celkem 3 pravomoce. Možnosti jsou vlastník, správce a správce komunikace. Vlastník má stejná práva jako původní zakladatel profilu a není nijak omezován. Správce může videa optimalizovat, upravovat a publikovat je. Má také přístup ke komentářům a může tak s diváky komunikovat. Správce komunikace má přístup pouze ke komentářům konálu a jeho hlavní úkol je komunikace s diváky.
Jak firemní profil na YouTube vytvořit?
Pro vytvoření firemního profilu je nutné vlastnit Google účet nebo si jej založit. Dále je třeba se rozhodnout, zdali chcete založit zcela nový youtube kanál, nebo přidat nový kanál k vašemu stávajícímu účtu. Rozebereme si teď obě dvě možnosti:
Založení nového google účtu a nového YouTube kanálu
Poté, co si založíte nový Google účet, přejděte na hlavní stránku YouTube. Zde rozklikněte v pravém horním rohu ikonku avatara. Následně se vám ukáže nabídka možností. Vyberte možnost můj kanál (my channel). Tímto krokem vás YouTube přesměruje na váš profil. Zde vám dá YouTube na výběr mezi osobním účtem a účtem značkou. Poté si už jen zvolíte název profilu a máte jej vytvořený.
Vytvoření nového kanálu na vašem aktuálním google účtu
V tomto případě opět začínáme na hlavní stránce YouTube. Tentokrát ale rozkliknete lištu v levém horním rohu a zvolíte „nastavení“ (settings). Zde následně v kolonce „váš kanál YouTube“‚ klikněte na odkaz „vytvořit nový kanál“. A stejně jako u předchozí možnosti vás YouTube odkáže na výběr jména vašeho nového profilu.
Co dál?
Tímto máte hotovo. Úspěšně jste vytvořili svůj firemní kanál na YouTube. Nyní vám už nezbývá nic jiného než začít nahrávat videa. Bohužel jen to vám úspěch nezaručí. Je také velmi důležité firemní účet správně nastavit a taktéž i nahraná videa správně optimalizovat. Jedině tak se budou zobrazovat ve vyhledávačích a přinesou vám více zákazníků. Doporučujeme vám si přečíst i naše další články, které se týkají nastavení firemního YouTube profilu a správné optimalizace vašich YouTube videí.